Świat opanował Internet i zakupy w sieci. Kupujemy obrazkami, które widzimy. Większości przedmiotów, które zamawiamy, nigdy wcześniej nie widzieliśmy na żywo i nie mieliśmy okazji dotknąć. Właśnie dlatego tak istotne jest robienie profesjonalnych zdjęć produktów.

Sprawdź, jak wykonać profesjonalne zdjęcia produktów, aby zdobyć nowych klientów dla swojej firmy.

Kto potrzebuje zdjęć produktowych?

Zdjęć produktowych potrzebuje każdy właściciel firmy, który prowadzi internetową sprzedaż produktów lub reklamuje swoje usługi. Wszystko co chcesz zareklamować, musisz atrakcyjnie przedstawić w sieci. Właśnie dlatego tak bardzo ważne jest profesjonalne wykonanie zdjęć produktowych.

Jak robić zdjęcia produktów w siedmiu krokach.

Robiąc zdjęcia produktowe musisz zwrócić uwagę na kilka bardzo ważnych zasad:

1. Zadbaj o odpowiednie światło. Istnieją dwa jego rodzaje: delikatne i mocne. Delikatne jest znacznie lepszym wyborem w fotografii produktowej, ponieważ skupia uwagę na produkcie. Wiele przedmiotów najlepiej wygląda w świetle naturalnym i warto z niego korzystać. Jeżeli jednak stosujesz światło sztuczne – zadbaj o to, by było rozproszone. Można tego dokonać zasłaniając źródło światła na przykład kawałkiem materiału.

2. Wybierz odpowiedni kąt nachylenia. W fotografii produktowej wyróżnia się trzy podstawowe kąty nachylenia:

·  90 stopni – tzw. perspektywa ptasia – produkt fotografowany z góry

·  45 stopni – kąt nachylenia, który pozwala zachować trójwymiarowość przedmiotu

·  0 stopni – z poziomu stołu – pozwala na fotografowanie stojących przedmiotów, takich jak kubek, lampka, miska, czy kosmetyki…

3. Wybieraj tła, które nie odwrócą uwagi od fotografowanego przedmiotu. Najlepszym rozwiązaniem jest gładkie tło jasne (na przykład białe) lub ciemne (najlepiej granatowe lub grafitowe). Na jasnym tle świetnie prezentują się zabawki, kosmetyki, czy też ubrania. Ciemne znakomicie sprawdzi się przy robieniu zdjęć biżuterii.

4. Kompozycja jest bardzo istotna, jeżeli fotografujesz więcej niż jeden przedmiot. Przestawiaj je tak długo, póki nie osiągniesz ideału.

5. Ustawienia makro są bardzo ważne. Jeżeli chcesz zachęcić potencjalnego klienta do zakupu, musisz w odpowiedni sposób ukazać cały przedmiot. Najlepiej pokaż wszystkie detale, tak by klient wiedział, czego się po nich spodziewać.

6. Korzystaj ze stabilizatora obiektywu, który pomoże Ci uchwycić nieporuszony obraz.

7. Obróbka zdjęcia jest bardzo ważna, jednak musisz zadbać o to, by zdjęcie przedstawiało realistyczny produkt. Przekłamane kolory, czy rozmiary, sprawią, że możesz stracić klienta.

Jakie korzyści przynosi fotografia produktowa?

Fotografia produktowa przynosi wymierne korzyści przedsiębiorcom. Jest to sposób na zyskanie nowych klientów, a także trafienie z kolejnym produktami do osób, które już korzystają z Twoich usług. Pamiętaj jednak, że dzisiejszy świat stawia głównie na wizualność. Musisz zadbać o to, by zdjęcia były profesjonalne i zachęcały, a nie odstraszały.