Fotografia ubraniowa jest dzisiaj bardzo popularna i wykorzystywana dosłownie przez każdego. Fotki ciuchów robią już nie tylko ich producenci oraz sklepy, które je sprzedają.
Dzisiaj zdjęcia ubrań wykonują regularnie modelki, influencerki, które reklamują różnego rodzaju odzież na swoich profilach, ale również każdy inny człowiek, który sprzedaje nieużywane ubrania na platformach sprzedażowych, które są dostępne w sieci.
Dowiedz się, jak zrobić zdjęcia ubrań, które zachwycą potencjalnych klientów i sprawią, że ci będą je kupować.
Kilka zasad jak robić profesjonalne zdjęcia ubrań.
Fotografie produktowe odzieży powinny przykuwać uwagę potencjalnych klientów i zachwycać ich. Stosuj się do kilku zasad, które prezentuję, a zwiększysz sprzedaż swoich ubrań:
· Robiąc zdjęcia ubrań, musisz pamiętać, by nie przekłamywać ich kolorów i formy. Właśnie dlatego uważaj na obróbkę! Nie możesz przesadzać również z nakładaniem filtrów. Nie jest to pożądane w fotografii odzieżowej.
· Pamiętaj, by w odpowiedni sposób przygotować odzież do zdjęcia – wyprasuj ją, odśwież, powieś na oryginalnym wieszaku w ładnej przestrzeni lub po prostu przymierz.
· Sprzedawany produkt powinien znajdować się w centrum kadru, żeby przykuwać wzrok.
· Jeżeli fotografujesz na wieszaku – zadbaj o jednolite tło w kolorze jasnym lub ciemnym. Możesz również sukienkę, marynarkę, czy jedwabną bluzkę powiesić na drzwiach drewnianej szafy. Efekt będzie znakomity.
· Rób zdjęcia w naturalnym, dziennym świetle. Wybierz jak najbardziej oświetlone miejsce w domu, by produkt wyglądał dokładnie tak, jak w rzeczywistości.
· Pamiętaj, jak ważne są detale – złote guziki marynarki, ciekawy kształt kieszeni spodni, czy haftowany emblemat warto sfotografować ze zbliżenia. Czasami takie szczegóły decydują o zakupie odzieży.
· Wykonaj zdjęcie, które pokaże materiał – jego kolor, fakturę i wyjątkowość.
· Jeżeli musisz robić zdjęcia w sztucznym świetle – pamiętaj, by robić to przy użyciu lampy z delikatnym światłem. Zbyt ostre wiązki światła warto przykryć delikatnym materiałem, by światło stało się miękkie.
· Jeżeli chcesz przykuć uwagę klienta, na zdjęcie główne dodaj fotkę przełamaną innymi akcentami. Zrób zdjęcie zestawu ubrań, dołącz biżuterię, akcesoria lub flakon perfum. Takie fotki od razu przykuwają uwagę i sprawiają, że gotowa stylizacja staje się pożądana przez potencjalnego klienta.
Zwiększaj sprzedaż robiąc profesjonalne zdjęcia ubrań.
Profesjonalne zdjęcia ubrań wyróżniają w sieci każdą markę. Im lepiej zrobione fotki, tym szybciej znajdziesz nowych klientów. Robiąc zdjęcia odzieży musisz potrafić się sprzedać, pokazać wyjątkowość i sprawić, że klienci poczują, że to właśnie ten, a nie inny sweter chcą mieć w swojej szafie. Zdjęciami pokaż, czym się wyróżniasz na tle i tak sporej konkurencji, a na pewno osiągniesz sukces!